čtvrtek 19. června 2008

Není nutno...

Nedávno jsem strávila pár dní v Českých Budějovicích. Těšila jsem se na změnu a naplánovala pár akcí, na které jsem se docela těšila.

Na co jsem se nejvíce těšila, byla návštěva indické restaurace Gateway of India v Chelčického ulici. Na restauraci jsem slyšela mnoho chvály, mimo jiné i to, že místní kuchař vařil v tv; pro mě však důležitější doporučení dámy, která vlastní obchůdek s indickým oblečením shodou okolností naproti této restauraci a která ví, jak má vypadat indická strava, neboť v Indii tráví nemálo času.

No nic, mám hlad, dítě také, vynáším kočárek do prvního patra, kde restaurace sídlí (co bych neudělala pro potěchu z jídla, že?). Dítě usazuji vedle sebe na dětskou sedačku, nechávám si u příjemné obsluhy ohřát jídlo pro prcka a já vybírám z přineseného jídelního lístku. Nabídka je pestrá, bohužel nestíhám se ani pořádně začíst, dostávám nazpět ohřátou dětskou výživu, dítě se začíná dožadovat své porce a tak v rychlosti objednávám kuře tandoori a mé oblíbené placky plněné bramborem.

Dítě dojedlo a mně servírují moji objednávku. Skvěle říkám si, prcek má plné bříško a já si v klidu vychutnám jídlo, na kterém jsem se tak těšila. Jenže ouha. Tandoori je efektně servírováno v kastrůlku se stojánkem postaveným nad čajovou svíčkou, což dítě zaujalo jako první. Sápe se po tom, leč je to příliš daleko a tak tahá za ubrus, aby si nádobu přiblížilo... Chci ho uplatit plackou, jenže ona je tak báječná a skvěle se trhá. Rychle se pouštím do jídla, jím ještě rychleji a v jednu chvíli mi dochází trpělivost, beru dítě, přendavám zpět do kočárku a připoutám...
Vracím se k jídlu, obhlížím stůl a snažím se urovnat, co se dá. Pracuje rychle, jen co je pravda. Alespoň rovnám ubrus, fleky už asi nezamaskuji, a sbírám kousky placek po zemi, už mi nechutná...

U baru kajícně platím 150,-- Kč (včetně minerálky), obsluha se pořád mile usmívá (no počkejte, až uvidíte ten ubrus...), a rychle pryč... Dokonce jsem stihla udělat pár fotek, ale když je doma v klidu prohlížím, zjišťuji, že na všech je rozmázlá dětská ručka...

Ruším ostatní program, beru dítě na skluzavku a poslouchám ostatní maminky, jak mám úžasně hbité dítě :-(

Tak někdy příště...

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

:-))) ano...

renata řekl(a)...

rachad: bohužel ano... ;-)