neděle 3. února 2008

Nejbližší cesta k vietnamské polévce

Pod vlivem mimořádně chutného článku pana C. o jeho průzkumnické návštěvě malého Vietnamu v Praze Písnici a pod vlivem fotek nesmírně lákavých ňaminek se začaly bouřit mé chuťové buňky a začalo se ozývat ono známé: My chceme polévku! Rozhodující ovšem bylo, když jsem zjistila, že do druhého vietnamského hnízdečka specialit v Malešicích mi jede od domu přímý autobus a staví rovnou před branou "Skladu velkoobchodů". Adresa je Tiskařská 12, Praha 10 a zastávky autobusů buď Tiskařská nebo Spalovna Malešice (vchod je ale naproti zastávce Tiskařská).
Celý areál je mnohem, mnohem menší než ten v Písnici a ani výběr místních bister není tak veliký. Buď si můžete vybrat z většího bistra a la "pro turisty" a nebo o kousek dál tři pidi bistříčka zřejmě určená pro místní. Při našich již dřívějších návštěvách jsme vyzkoušeli obojí: jak bistra pro místní, tak to veliké. Polévky kupodivu srovnatelné chuti v obou kategoriích. V tom větším si navíc můžete vybrat, zda polévku kuřecí, hovězí, kachní či rybí. Úžasné jsou hovězí a rybí. Moje úchylka k vietnamským polévkám mi bohužel nedovolila nikdy ochutnat nic jiného z místní nabídky:-( Ale teď když vím, že nejbližší cesta k vietnamské polévce mi trvá 20 minut, určitě tento nedostatek napravím....


Hovězí vietnamská polévka úžasně voňavá...

Ve všední den je tam kupodivu mnohem méně lidí než o víkendu, v bistru byli obsazeny tři stolky a to Čechy. Cestou nazpět jsme koupili pár bylinek do thajské polévky, rýžový papír na jarní závitky (o tom ale až příště), pálivou omáčičku, pozdravili na slunci hřející se durian a spěchali zpět do civilizace. Tak a zase mám na chvíli klid... ;-)

PS: jen jsem se musela pousmát tomu, jak místní obchodníci reagují na narůstající zájem ze strany nás Čechů. V jednom obchůdku s potravinami jsem minule zahlédla zaprášené misky na polévku. Tentokrát tam již měli naleštěné čajové kameninové soupravičky... Myslíte, že to tak chceme?

5 komentářů:

vladik řekl(a)...

děkuji, děkuji...posílám mnoho pozdravů autorce tohoto příspěvku, který mě potešil v tom, že v tom nelítám sám. jsem z chebu, léta jsem tam chodil na tuto vynikající polívku, kde jí tělala jenda fanílie opravdu dokonalou, pak se přestěhovali někam pryč a já měl po polívce, protože u jinejch mi tak nechutnala, byl jsem rozmazlenej. naštěstí jsem se jí naučil dělat sám, vytěžil jsem spoustu vietnamčíků a piloval jsem recetůru, aby bylo vše dokonalé. ted jsem v praze na škole a měl jsem chut na polívku někam zajít a zkusit to, našel jsem tenhle článek a zjistil jsem, že to mám tři zastávky autobusem. polívku dělají dobrou, radost to spapkat. tak ještě jednou zdravím autorku a přeju hodně silné vývary v mističce,papapa vládík z chebu

renata řekl(a)...

Vladik z Chebu: jsem nesmírně ráda, že jste díky tomuto článku objevil svoji "Nejbližší cestu k vietnamské polévce", až budete mít někdy čas, určitě zajeďte do Písnice, je to sice trochu dál, ale ta cesta za to určitě stojí, řekla bych, že polévky umí o stupeň lépe než tady v Malešicích... Do Písnice se možná stojí podívat i kvůli té atmosféře, která tam vládne, máte pocit, jako by jste byl opravdu ve Vietnamu... A kdybych byla tak smělá a zeptala se na Váš recept na vietnamskou polévku?

vladikk řekl(a)...

ahoj renato, zapomněl jsem heslo,tak mám jiný nick,ale jsem to já, vládík z chebu.recept tobě samozřejmě prozradím, ty si to zasloužíš už jen za to, že si tak hodná a napsala ten tvůj příspěvek. je to ale docela obsáhlí, dal bych přednost to spíš říkat mluveným slovem,jestli se ti to hodí,můžeme spolu zajít na polívku a já ti to budu vyprávět,nebo pokud se ti to nehodí, tak si tu práci téééda dám a napíšu ti to. nechám to na tobě. já když jsem četl recepty na pho ga-bo, tak bych to podle toho neudělal, napíšou třeba do receptu, že je třeba dva litry vývaru, ale to není tak jednoduché, je tam dost zásad, které se u toho musí dodržovat, to už jsem nikdy nepřečetl, nebo další věc, u žádného receptu jsem neviděl napsané, že se tam dává ten dobrej naloženej česnek, jestli ho máš ráda. já teda jo a není naloženej jen v octu, jak mi jeden vietnamskej pitomec tvrdil, je tam toho zase víc. těším se na odpověd, pa pa zatim.

renata řekl(a)...

Vladikk: nakonec proč ne, můžeme se na nějaké polévce domluvit, ale mějte trochu strpení, teď vůbec nestíhám...

vladikkk řekl(a)...

žádný problém, strpení mám já dost, jsem v praze vždy po-čt, a čas mívám pravidelně od 16 ti hodin. nemusíme jít zrovna na polívku, můžeme zajít na cokoli:-))) napiš mi maila a domluvíme se raději neveřejně, to bude asi lepší, aby jsme pak u té schůzky neměli nějaké početnější publikum:-))) 1777@seznam.cz