úterý 27. ledna 2009

Kdo si hraje...


Mám novou hračku. V Ikea jsem nedávno náhodně bloudila, až jsem úplně náhodou zabloudila k plechu na muffiny a spolu s vánočními ozdobami si ho odnesla domů. Nezabalila jsem si ho pod stromeček jako dárek, ale poslala jsem ho rovnou do trouby.
Konečně jsem totiž mohla vyzkoušet portugalské žloutkové košíčky - a zjistila, že fungují jako úžasný úplatek mých nevlastních dětí ;-); pak samozřejmě přišli na řadu klasické muffiny - pravda jsou trochu větší než z papírových košíčků a k snídani stačí pouze dva; a v neposlední řadě také již nepeču quiche, ale dělám "quišíčky". Proč? Nesmírně jsem trpěla pokaždé, když jsem quiche jako zarytý frankofil servírovala svému příteli zarytému antifrankofilovi a musela si vyslechnout: "už zase?" A to jsem si je prosím dovolila dělat tak maximálně 1x za dva měsíce. Zvláštní je, že stejné těsto, stejná náplň v malém provedení projde...
V nouzi použiji náplň a la co dům dal nebo variaci na téma pizza. A ještě další nápady čekají na realizace, ale o tom zase někdy jindy....


Koláč s kozím sýrem

potřebujeme:
balíček listového těsta
4 rajčata (nejlépe podlouhlá)
bochánek kozího sýra
čerstvé bylinky dle chuti (petrželka, bazalka, majoránka, tymián, šalvěj...)
vinný dresink: smícháme lžičku francouzské hořčice, 1dl bílého vína a lžíci balzámového octa, dále pak přimícháme 3 lžíce olivového oleje, špetku soli a pepře, stroužek česneku.

postup:
- nejdříve si připavíme dresink, ve kterém marinujeme na plátky nakrájená rajčata.
- formičky vymažeme ol.olejem. Listové těsto rozkrojíme na 12 stejných dílků, vyválíme a vtlačíme do jednotlivých formiček, část těsta necháme přečnívat. Propícháme vidličkou.
- do každého "košíčku" vložíme 2 plátky rajčat, bylinky a plátek kozího sýra
- pečeme cca 20 min v troubě vyhřáté na 180st.

pozn.: původní recept je samozřejmě na koláčovou formu, tedy jen o něco málo méně práce...
čerpáno: Kohout na víně, Helena Baker

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Gratuluji. tak se to nakonec přece jen povedlo! V miskách se nic nezrcadlí! :-))
Ty portugalské žloutkové košíčky by mě zajímaly, quišíčky jsou taky bezva nápad. V dohledné době opatřím formu.

Anonymní řekl(a)...

To je miloučké, ale v naší rodině bych se uquišíčkovala ;-)

Anonymní řekl(a)...

Marinovaná rajčátka... Hmmmmm.
Kozí sýr..... Hmmmmmmmmm.
Dnes má bát bezmasá večeře. Že bych už veděla? :o)

renata řekl(a)...

Helli: však to také byla dřina!!! Povedla se asi až dvacátá fotka... Recept na košíčky ti pošlu a nebo až zas budu uplácet, tak je vyfotím a dám to sem... Díky...

renata řekl(a)...

Bali: však u Tebe v rodině by taky hra na quišíčky byla naprosto zbytečná!!!! ;-)

renata řekl(a)...

Schnytlik: určitě vyzkoušejte. Kupodivu i teď v zimě se dají sehnat docela jedlá rajčata, takže ani na sezonu čekat nemusíme...

Anonymní řekl(a)...

Tenhle recept od Heleny Baker jsem viděla. I onoho zmiňovaného coq au vin má fajnového.
Quiche je bezva univerzální a rychlá dobrota. V Tvém malinkém podání je to super nápad!
Od Bali mám originální formu na quiche rovnou z Francie, tak se těším, až upeču ten svůj první, pravý.

PS: Ty těstoviny mne mrzí a bude fajn, když budou zde také. Když dva dělají totéž, není to totéž. Ve všem je nápad a nové poznatky. Navíc: Ty máš krásnější fotky.

PS2: Já měla zrovna doma polévku na fotkách, když Tys vařila minestrone :-))) To se prostě může stát. Je mnoho oblíbených evergreenů a je to úplně v pohodě tak sem s těstovinami.

Anonymní řekl(a)...

Papaja ma pravdu, sem s testovinama. Nebudu radeji zminovat, ze minule me zmlsana kocka predbehla s cannelonni :o)

PS: v obchode na rohu rajcata nemeli, teda jo, ale hnus oranzovej, takze tohle mam poznamenane, ze nekdy jindy ;)

renata řekl(a)...

Papája: jeje, ty těstoviny Tě vůbec nemusí mrzet!!!! Určitě je sem dám, jsou přeci jenom trochu jiné... ;-)
PS: a proč nemáš polívku i na stránkách? ;-) Myslím, že bude ještě chvíli trvat než přijde jaro, teplo a sluníčko, takže polévek bude ještě třeba!!!

renata řekl(a)...

Schnytlik: Pěkně rychlá ta zmlsaná kočka, že? ;-)
S pečením není třeba spěchat, určitě se vyplatí mít rajčata minimálně jedlá...