pátek 16. ledna 2009

Minestrone do nepohody

Tak máme po pár letech skutečnou zimu. Na všech webech si můžeme prohlížet nádherné zimní fotky, lyžujeme, ty nejmenší konečně vidí, jak vypadá sníh, ale když už těch příjemných mínus venku máme dost, je ještě příjemnější se vrátit do tepla a dát si něco za zahřátí.

Při psaní prvního odstavce jsem bůh ví proč pomyslela na krizi s dodávkami plynu. Odbočím proto: včera mi přišel e-mailem vtip, takových chodí každý den spousta, určitě došel (nebo dojde i k vám), ale kdyby náhodou ne, tak si dovoluji ho tu zveřejnit. Je dobré, že z toho všeho zatím máme legraci:

"Blahopřejný telegram z Ruska :
Blahopřejeme vám k předsednictví EU, stop.
Plyn, stop.
Ropa, stop.
Sranda,Stop.
Hodne stesti v Novem roce"

Když jsem hledala recept na minestrone, nenašla jsem ani jeden jediný stejný. Hledala jsem u dvou anglických sympaťáků: tady a také tady, pak u dámy, která nezklame, a také v Culinarii Itálie. Na minestrone je sympatické to, že se připravuje ze sezónní zeleniny, v závislosti na regionu, někde se do ní přidávají fazole, někde brambory, těstoviny. Někdo raději polévku hutnější, jiný řidší, u minestrone je možné vše.

Při přípravě jsem vycházela z receptu z knihy Ráj v kuchyni (líbila se mi ta červená barva na fotce, víte?) Ale pak jsem improvizovala, přesně podle toho, co jsem doma a v obchodě našla, na co jsem měla chuť - a asi tak to má být...


Minestrone:

potřebujeme:
- olivový olej
- cibule nakrájená na drobno
- prolisovaný stroužek česneku
- rozmarýn (přiměřeně)
- anglickou slaninu nakrájenou na nudličky
- mrkev, malou cuketku, zelí, pórek vše pokrájené
- plechovku konzervovaných rajčat
- špagety rozlámané na malé kousky
- zeleninový vývar (cca 1 litr)
- sůl, pepř

postup:
- na olivovém oleji opečeme do měkka cibulku, česnek, rozmarýnu. Vmícháme slaninu, opékáme 3-4 minuy, až se tuk začne rozehřívat, poté přidáme nakrájenou zeleninu a také lehce opečeme.
- Osolíme, opepříme, vmícháme konzervovaná rajčata, promícháme, přilijeme vývar, a na mírném ohni vaříme 20min.
- Přidáme rozlámané špagety, které polévku zahustí a vaříme volně ještě dalších 10 min. Dochutíme, rozdělíme do misek, můžeme přidat lžíci omáčky pesto a nejlepší je prý s křupavým pečivem.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jo, to se přesně teď hodí! My měli fazolové chutě minulý týden. A zrovna to byla směs koupenáv Itálii :-) Vařili jsme z hlavy, také s protlakem. Už jsem začala mít tyhle polévky ráda i k snídani :-) Je to bomba - bez jíšky a "umělého" zahuštění. A vůně česneku a rajčat... jsem závislák...tedy ještě mi chybí bazalka...
Krása :-)
P.

Anonymní řekl(a)...

Nejen zobrazené a popsané minestrone je do nepohody! Stejně tak je zapotřebí humor a dávka smyslu pro něj. (-: Obojího jsi zakomponovala měrou vrchovatou. Těším se, až si minestrone i s humorem někdy brzy vychutnáme. Zatím si něco z nich vezmi zítra na cestu! Tfuj tfuj tfuj, ať máš štěstí!!!

renata řekl(a)...

Papaja: polévka k snídani? Ale nakonec proč ne... Někde na chatě na horách... Na čerstvou bazalku za oknem se také moc těším, už aby bylo jaro... ;-)

renata řekl(a)...

Helli: Děkuji za milá slova, zbytek jsme již stačily více méně probrat... ;-)