úterý 17. srpna 2010

A zase ty nudle...



Ještě než se teď na chvíli odmlčím, v rychlosti publikuji ještě jeden příspěvek, aby to nevypadalo, že jsem po roce vytvořila "něco" vytvořila a zase budu mít na rok pokoj.

Dovolím si ještě jedno povídání na téma doma dělané těstoviny. Od té doby, co v tom jedu, tzn., že jediná možná příloha ke všemu jsou těstoviny a o plánech na vaření přemýšlím pouze - jaké těstoviny dnes budou? Musím se však sama sebe zastat - na brambory k raclette jsem se nechala přemluvit velice lehce...

Tentokrát jsem se pustila do celozrnných těstovin, Hanka Michopulu se zmiňuje ve své knize Zpátky domů v receptu na pečená rajčata, že jako příloha jsou vhodné celozrnné těstoviny. Výzva, že? Sezona rajčat v plném proudu, proč nevyzkoušet?

Úplně na celozrnné těstoviny jsem si tentokrát netroufla a to z jednoho prostého důvodu, že jsem měla velikánský hlad a potřebovala jsem, aby těsto po hodině v ledničce bylo opravdu připraveno, víc jsem prostě čekat nemohla, chápete... Zvolila jsem tedy poměr celozrnná mouka - hrubá mouka 3:2, další postup byl stejný, jak jsem již popsala minule. A výsledek? Rozhodně příště zkusím těstoviny pouze z celozrnné mouky, protože sladká rajčátka by se s výraznou chutí těstovin rozhodně dobře doplňovala...

A jak na rajčátka? Myslím, že tady se dá hodně experimentovat. Já se držela postupu z knihy, tedy jsem koupila menší rajčátka, rozpůlila, hojně zakapala olivovým olejem, podle chuti zasypala rozdrceným česnekem (tedy hodně), přidala čerstvě mletý pepř, rozmarýn a téměř dvě hodiny pekla v troubě na 110 °C. A věřte, kdybych neměla takový hlad, rozhodně bych je tam nechala déle, tak jak se radí v knize.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Renato,

napises zase neco? Nada

Unknown řekl(a)...

zkusím...